convingere obiecție1. Demontați-o înainte de a fi formulată.
Modul cel mai sigur de a trece peste o obiecție este incorporarea, atât a obiecției cât și a soluției acesteia, în prezentarea pe care o faceți. O idee în acest sens ar fi să formulați obiecția anticipat, ca și cum v-ar aparține. Apoi demontați-o, bucată cu bucată.
Veți fi surprins cât de frecvent potențialul contestatar vi se va alătura în desființarea criticii și vă va veni astfel în ajutor.

2. Atunci când se exprimă o obiecție neașteptată, ascultați-o cu atenție.
Un bun prezentator care și-a analizat publicul, rareori se va confrunta cu o obiecție neașteptată. Atunci când acest lucru se întâmplă totuși, asigurați-vă că ați înțeles atât obiecția, cât și motivația din spatele acesteia. Dacă nu sunteți sigur/ă, puneți întrebări.

3. Complimentați-l pe cel care formulează obiecția.
Recunoașteți justețea obiecției, fără a lua un aer exagerat de îndatoritor sau protector. „Aveți dreptate; costul este un factor important în luarea acestei decizii”.

4. Aruncați “obiecția” în terenul advers.
Cereți validarea sau justificarea premiselor sau presupunerilor care stau la baza obiecției. În felul acesta, veți putea să vă situați pe o poziție ofensivă, nu defensivă: „De unde ați obținut datele care v-au condus la această concluzie?”

5. Păstrați-vă calmul.
Nu vă certați, nu vă enervați și nu vă situați pe o poziție defensivă. Risipiți nervozitatea prin calmul dumneavoastră; atacați întrebarea, nu pe cel care o pune.

6. Nu vă arătați eventualele temeri.
Păstrați-vă entuziasmul și convingerea (dar fără tupeu) în timp ce răspundeți fiecărei obiecții.

7. Câștigați o serie de bătălii mici, pentru a câștiga, în final, războiul.
„Dacă sunteți de acord că A este valabil, iar B nu pune probleme, vă dați seama, desigur că și C este acoperit”.

maxresdefault8. Răspundeți obiecțiilor.
Arătați că soluția pe care o propuneți nu este anulată de obiecția respectivă.

9. Cereți confirmarea faptului că interlocutorul este satisfăcut de răspunsul pe care l-ați dat referitor la obiecția formulată.
„Cred că am rezolvat această problemă; sunteți de acord?”

10. Dacă rezistența se menține, solicitați o soluție din partea celui care obiectează, pentru a rezolva problema pe care a menționat-o.
„În ce mod credeți dumneavoastră că putem rezolva această problemă?”
Dacă ați parcurs recomandările anterioare și nu v-ați îndepărtat oponentul, acesta se va arăta dispus să vă sprijine.

Hidroizolare balcoane, terase, trotuare, băi şi bucătării

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii pentru balcoane si terase.

Hidroizolare Perfecta la terase si balcoane. Garantii reale de la 10 pana la 100 de ani.